2011. március 7., hétfő

védőnőnél - IV.

A várandósság alatt állítólag legalább négyszer kell felkeresni a védőnőt. De a legutóbbi találkozás alkalmával új védőnő fogadott, akitől nem voltam elragadtatva.
Említettem a nőgyógyásznak is, hogy nem igazán talpraesett és tapasztalt az új védőnő; az orvosom erre azt mondta, teljesen fölösleges olyan sokszor meglátogatni a védőnőt, a három alkalom bőven elég volt már.

Sokáig húztam-halasztottam, de - egy megérzésemnek köszönhetően - csak felhívtam a rendelőt. Tárcsáztam. A hölgy, aki a telefont felvette nem tudta adni azt a védőnőt, akivel legutoljára találkoztam, mert ő már nem dolgozik ott. (Igen, valami ilyesmi gondolat villant át rajtam, mielőtt tárcsáztam volna.)
Így most, a negyedik alkalommal a harmadik védőnővel volt szerencsém találkozni.

A mostani találkozókor két védőnő fogadott, hiszen az, aki azt a körzetet viszi, ahová én tartozom, ő most, a védőnő-váltást követően egy darabig még másik védőnő segítségével tartja a gondozást. A körzetem védőnője már a telefonos időpont-kéréskor is nagyon szimpatikusnak tűnt. Szerencsére a telefonban tapasztalt kedvesség a személyes találkozókor sem változott.
Ma vérnyomásmérés, testsúlymérés és a baba szívhangjának meghallgatása volt napirenden. A vérnyomásom rendben van, a testsúlyom miatt sem kell aggódnom, mert kb. benne vagyok az előirányzott értékben, a Kicsi szívhangja sem ad okot aggodalomra, azaz továbbra is úgy tűnik, hogy minden rendben.
Megkaptam az új, 2011-re vonatkozó, családtámogatási ellátási formákról szóló ismertetőt, de kézhez kaptam 10 receptet is, amiket majd csak a Picúr születése után lehet kiváltani, hiszen az ő neve kell, hogy szerepeljen a recepteken.
A baba születéséig már nem kell találkoznom védőnővel, de utána - ha minden igaz - egy hónapon keresztül heti rendszerességű látogató lesz nálunk, hiszen a védőnő az aki tanácsaival, útmutatásaival segíti az anyukát.

2 megjegyzés: