2010. október 3., vasárnap

kombinált teszt

Szeptember 17-én, pénteken voltam kombinált teszten, ezen a teszten szűrik ki a Down-kórral sújtott terhességeket. Ezt a vizsgálatot a várandósság 11. és a betöltött 13+6 hete között kell elvégezni, de az optimális ideje a 12. hét. Én ekkor a 12. hét hatodik napján voltam.
Az ultrahang eredménye azonnal meg volt, azonban a vérvizsgálatéra 1 hetet várni kellett.
Az ultrahanggal kapcsolatban az alábbi információkat kaptam:
  • Egy magzat.
  • CRL: 64 mm (azaz most ekkora a feje búbjától a popsijáig)
  • Nyaki redő: 1,5 mm vastag, a mért érték a normál tartományban van. (Ez a Down-kórra vonatkozó szöveg.)
  • Koponya, hasfal, végtagok épek. Hólyagtelődés látható. Jó szívműködés.
  • A Magyar Szülészet-Nőgyógyászat Ultrahang Társaság érvényben lévő protokollja szerint végzett vizsgálat során magzati rendellenesség nem észlelhető.
A véreredményen ezek az információk biztosítottak arról, hogy minden rendben van:
  • A szűrővizsgálat eredménye: negatív
  • Kockázat a Down-kór előfordulására: 1:34.000
  • Kockázat a 18-as triszóma (Edwards-kór) előfordulására: kevesebb mint, 1:50.000

Ez a vizsgálat önköltséges, kórházanként változik, hogy mennyibe kerül. Állítólag 9.000-18.000 Ft között változik a vizsgálat ára. Szerencsére a kórház - ahol az orvosom dolgozik és ahol a vizsgálatokat is végzik -  ingyenesen végzi el a kombinált tesztet, mert szerződéses kapcsolatban áll a Sejtbankkal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése